Om middelbare scholen de kans te geven goed geïntegreerd STEM-onderwijs aan te bieden, hebben de KU Leuven, de Universiteit Antwerpen, het Katholiek Onderwijs Vlaanderen en het GO! de handen in elkaar geslagen en een onderzoeksaanvraag uitgeschreven. De aanvraag werd goedgekeurd en gefinancierd door IWT. Het onderzoeksproject startte op 1 juni 2014 en eindigt op 31 mei 2018.
Het leermateriaal van STEM@school is het meest geschikt voor studierichtingen met een sterke component wetenschappen waaronder Wetenschappen en Industriële Wetenschappen. Met het leermateriaal ontdekken en gebruiken leerlingen concepten uit de fysica, wiskunde, biologie, chemie, technologie en engineering. Het materiaal bestaat uit boeiende uitdagingen die maximum een semester duren. Leerlingen worden uitgedaagd om o.a. een autonoom rijdend autootje, een beveiligingssysteem, een algentoepassing, een passief huis en een revalidatietoestel te bedenken en te ontwikkelen.