Het coachingstraject bestaat uit drie sessies (1 halve en 1 volledige dag) en biedt verdieping in STEM om actuele onderwijskundige uitdagingen aan te pakken. Het traject wordt afgestemd op de noden van de deelnemers: de eerste sessie introduceert het aanbod en verzamelt feedback, waarna de volgende sessies hier verder op inspelen.
Het is bedoeld voor leerkrachten die al het basis- en vervolgtraject hebben gevolgd of al vertrouwd zijn met STEM-didactiek. Mogelijke onderwerpen zijn een opfrissing van het STEM-kader, praktijkuitwisseling, en verdieping op basis van deelnemersvragen. Het wordt twee keer georganiseerd in 2024-2025, met 15 deelnemers per traject.